Saturday, August 15, 2009

養兒 | 長憂

一向都很 carefree 的 Cloudy, 自從成為 Omama 後,不自覺地加入了worrywart陣營,變成了自己以前覺得"使唔使呀?"之類的阿媽。

小OO很小時,會擔心自己論論盡盡整親佢,又會怕她吃太多奶,weight gain 太快,將來容易癡肥。又怕她大腿粗,將來穿裙子不好看。

到她四個月左右,因為牙仔哥哥要蒲頭而令她胃口驟減,weight gain 強差人意,被一眾比她小的BB迎頭趕上,又會擔心她會"整整下"變成failure to thrive 而自己懵然不知。

肥又擔心,唔再肥又擔心,太太到底你想點?

最初看很多attachment parenting的書,堅持不要讓她cry it out,盡量wear my baby in a sling,又故意不監她跟從schedule,覺得要foster她的security比一切都重要。後來發覺身邊人,尤其是Chinese,屬attachment parenting的門派少之又少,我的做法跟其他媽媽好像不太一樣,更不要說跟上一輩的比較 (話我咁咁咁會寵壞喎)。加上後來發現,attachment parenting在四至六個月後好像真有點太麻煩,一孩時代還可以,多生一兩個還要AP的話未免有點太過份辛苦,於是pendulum 開始搖到令一端。

但是,帶孩子的philosophy aside,每天day-to-day的decisions又該怎樣make 才對呢?

讓她吃奶吃到睡著(AP建議),又怕她長大後不懂自己睡覺兼且怕她爛牙。讓她cry it out自己睡,又怕會她對我們的信賴(trust)打折扣,使她潛在心理受創然後長大後有性格缺陷... 那麼到底要"暗"她睡,還是要瞓練她自己睡呢?

小時候護士鼓勵她啜手指self soothe,現在又擔心會導致哨牙... 那麼要她戒啜手指,給她啜奶咀,還是什麼都不許啜,還是給她lovey作代替品,抑或是隨她啜到有一天自動戒掉呢?

Parenting的各樣選擇,好似好簡單,但又其實幾複雜。只因太擔心做錯某個決定會影響小OO的成長,責任之大是以前料想不到的。

終於體會到做阿媽的為何會慣性擔心。希望小OO將來也會明白,不會嫌媽媽太多擔心吧!

3 comments:

老朽 said...

係咁o架喇...

大佬都唔係 attachment parenting 的人, 但係我o地女王元老院兩邊的大長老都話其實由得佢, 不過食飯 & 夜晚訓覺時間就盡量跟足 (其他訓覺又唔使). 咁湊湊o下就大o架喇...

我女王而家識聽指示做o野同埋叫 "爸-bi" "媽-mi" 了... ^^"

Good Fish said...

完全明白呀。

我湊C的時候跟你現在的想法一樣,一時咁一時咁,但偏向於中國人狠心的教法。當年訓覺訓練由得佢喊到無氣都狠心不入房,當其時都有D心痛。不過C依家都幾好吖,表面上好似冇乜話不跟你呀,有心理陰影呀咁。學你朋友老朽話齋,湊湊下就大架啦。

今次湊D,我加了一點AP的元素,有很多時都盡量不讓D哭得太辛苦,記憶中D比C哭得少,但有冇長期心理影響就唔知嘞。但其實我覺得湊仔要因材施教,好難只用一招。

做媽媽不容易呀,但不用怕,我們都在同一條船上一起捱。盡量享受這一刻啦!細路仔好快大架!

~~ MacCloudy ~~ said...

sorry 個response有D遲...

我哋D父母當年都係did their best去湊大我哋,佢哋覺得自己比上一輩有進步,但事實上又難免會做咗一D hurt 到我哋成世嘅事。我諗我哋都只係可以do our best,希望湊湊下會大之餘都可以做個secure正常嘅人咁囉。